درانتظار او ...

یامهدی

گل نرگس....؟؟؟؟؟؟

سمانه
درانتظار او ... یامهدی

گل نرگس....؟؟؟؟؟؟


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 19:1 | نویسنده : سمانه |

دیدن خواب امام زمان؟!


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 18:49 | نویسنده : سمانه |

......؟


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 18:46 | نویسنده : سمانه |

آقا کجاست؟


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 18:39 | نویسنده : سمانه |


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 18:31 | نویسنده : سمانه |

مرا ببخشو بیا آقای زیبایی ها . . . بیا . . . .


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 17:54 | نویسنده : سمانه |

خدایا

 

صفحه های بعدی رو ببین


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, | 17:36 | نویسنده : سمانه |

مهدی جان!!!!!!

 

مهدی جان ما را ببخش

 
مولا جان مهدی

ببخش ما را به خاطر همه بی تو بودن ها ، تو با ما بودی و ما با تو نبودیم.

ببخش ما را به خاطر همه عهدشکنی هایمان ، بارها و بارها عهد بستیم

و عهد خود شکستیم .

ببخش ما را به خاطر همه رنج هایی که برای هدایت امت رسول خدا کشیدی.

ببخش ما را به خاطر همه ناله های علی وارت که برای بخشش خلق خدا

در درگاه معبود داشتی.

ببخش ما را که کلاممان با عملمان یکی نبود ،در کلام با تو بودیم و در عمل....

ببخش ما را که عشق و محبت به تو را به درهم معدودی

به محبت دنیا فروختیم.

ببخش ما را که قرن ها رنج و سختی تو را به ثمن بخسی فروختیم.

 ببخش ما را که به خود مشغول شدیم و تو را رها کردیم.

ببخش ما را که سالهای عمرمان را بدون شناخت تو سپری کردیم.

ببخش ما را که تو را در این دنیا تنها گذاشتیم

و تو در بین امتت غریب و مظلوم ماندی.


مهدی جان ، آقای من

می دانم ، خوب می دانم که شایسته نعمت وجود تو نیستم ،

 میدانم که شایسته نام منتظر نیستم ،

ولی یوسف زهرا امید به عطوفت و مهربانی و بخشش تو دارم .

تو را به آبروی مادر غریبت زهرا یاریم کن

مرا یاری کن تا در این دنیایی که بی تو بودن افتخار است و هنر ،

 با تو باشم ، با تو بمانم و با یاد تو ترک دنیا کنم و بمیرم.

آقا؟؟؟؟؟؟؟؟

مهدی جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 11 بهمن 1393برچسب:, | 21:28 | نویسنده : سمانه |

بخوانید یاران

 

 
بخوانید یاران، همه دلداران

سرود هم عهدی در فراق جانان

می خوانم هر شب، شعر هم عهدی

شب جمعه منم و ذکر یا مهدی

 



برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 11 بهمن 1393برچسب:, | 21:16 | نویسنده : سمانه |

سلااام سلام...

 

سلام مهربانم

قلب پاره پاره ام بهانه می گیرد

جوابش با خودت

...

من دیگر نمی توانم پاسخگوی بیچارگی اش باشم

حواله ام نکن به این در و آن در

جز تو دری نیست

جز تو گشایشی نیست

ای به فدای دل تنهای تو

"چقدر کم هستم"

چقدر برای "فدای تو شدن" کم هستم

مرا ببخش

که حتی لایق به فدای تو شدن هم نیستم...

اللهم عجل لولیک الفرج

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 11 بهمن 1393برچسب:, | 21:3 | نویسنده : سمانه |

حبيبي رسول الله

    والپیپرهای زیبای مذهبی از محمد رسول خدا - تصویر 4


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:, | 12:13 | نویسنده : سمانه |

درآمدی برآینده نگری در ادیان

در رابطه با چگونگي و نوع نگاه به آينده، دو نگرش کلي همواره وجود داشته است؛ در يک نگاه‌‌، آينده بشر تاريك و ظلماني تلقي گرديده و هيچ فرجام اميد بخشي براي آينده بشر، قابل تصور نمي‌باشد. نگاه دوم، نگرش مثبت و سازنده­اي است که آينده بشر را مثبت و سرشار از اميد ارزيابي كرده و به چشم‌‌انداز روشن و آفتابي که در

انتظار تاريخ بشر است، چشم دوخته‌ است. اين ديدگاه، نگرش غالب و در حال فراگير شدن است. گرچه ممکن است ديدگاه سومي نيز فرض شود و کساني باشند که زمان آينده را در زمان حال خلاصه و توجه مردم را از فراسو به هم اكنون معطوف نمايند، اما حقيقت اين است که اين گروه نيز نمي‌توانند از آينده به طور کلي چشم ببندند، بلکه آنان نيز زمان حال را مي‌بايد با نيم نگاهي به آينده سامان دهند. از اين لحاظ بايد گفت: آينده‌نگري و نگاه مثبت به آينده، يک امر فراگير و همگاني است. استاد شهيد مرتضي مطهري رحمه الله عليه  اين دو نوع نگاه را نسبت به آينده، ناشي از تفاوت در نوع جهان‌بيني افراد مي‌داند، وي مي‌گويد: «نگرش مثبت، نگرشي است كه غالب معتقدان به ماورا و خدا و نيز اكثر پيروان اديان ـ اعم از آسماني و غير آسماني ـ بدان باور داشته و نشاط و بالندگي فردي و اجتماعي خويش را در آن جست‌و‌جو مي‌كنند؛ نگرش مثبت به آينده هم در ساخت و ساز انسان و جوامع انساني نقش مهمي داشته و هم در معنا بخشيدن و هدفمند كردن زندگي انسان‌ها، نقش تأثيرگذاري خواهد داشت. چه اين‌که نگرش منفي، غالباً از آن كساني است كه به ماوراء اعتقاد ندارند و جهان و جهانيان و ارتباط ميان آن‌‌ها را مادي محض مي‌پندارند. به تعبير ديگر، اينان ديدگاه ماترياليستي دارند؛ از اين‌رو بعضي فيلسوفان به جهان و به انسان، هر دو بدبين هستند؛ جهان را در مجموع خود، يك امر نبايستي، يك شيء نامطلوب و انسان را هم در ميان مخلوقات اين عالم، يك موجود شرور و يك موجودي كه اسير يك سلسله غرايز پست و پليد است و از وجود اين موجود، در واقع جز شر چيزي برنمي‌خيزد، مي‌دانند. آنان معتقد هستند، جهان شر است و انسان هم شرورترين موجودات».1 نقش اديان در شکوفايي انديشه آينده نگر نکته مهم در رابطه با سير تاريخي انديشه فرجام شناسي، توجه به نقش اساسي و بي‌بديل اديان الهي در شفاف سازي دورنماي آينده از يک‌سو و توسعه و شکوفايي نگاه مثبت به آينده از سوي ديگر است. زيرا گرچه انديشه‌ فرجام‌‌خواهي و آينده‌‌نگري، داراي ريشه‌‌هاي فطري و انساني و سابقه کهن تاريخي است، اما اين بحث در حوزه گفتمان بشري، قبل از هر چيز، ره‌ آورد گفتمان ديني بوده و مناديان اصلي آن، پيامبران الهي و کتب آسماني مي‌باشند. ويژگي­مهم آينده‌نگري اديان اين است که پيشگويي­هاي پيامبران الهي توانسته‌اند آرمان‌خواهي نهفته انساني را، به يک رويکرد فراگير در جوامع بشري تبديل نمايند؛ زيرا آثار رويکرد جوامع به سمت ايده نجات گرايانه اديان الهي، فراگير و همه جانبه مي‌باشد. اصل نجات تنها در توان خداوند متعال است؛ نجات او، رحمت عامه است و لطف و عنايت او در همه حال، بندگان را شامل مي‌شود و آنها را از انواع خطرها، وسوسه‌هاي فكري و روحي و القائات شياطين در امان مي‌دارد. براي همين هدف اساسي، خداوند متعال، پيامبرانش را براي نجات بشر از ظلمت‌ها، گمراهي‌ها و تباهي‌ها فرستاده است. پس نجات، گسترة وسيعي از حيات آدمي ـ از بدو خلقت و حيات فكري و مادي او گرفته، تا حيات ديني و معنوي و اخرويش ـ را شامل مي‌شود.2 از اين نظر، موضوع فرجام‌نگري و توجه به فرداي تاريخ را، مي‌بايد ره‌آورد تعليمات اديان آسماني و انبياي الهي دانست که همواره نگاه بشريت را به سوي آينده روشن و بهجت‌آوري، معطوف نموده و فرا‌رسيدن چنين دوران ايده‌آلي را براي فرداي تاريخ بشر، بشارت داده‌‌اند. به همين جهت اين نگرش در ميان پيروان اديان و کساني که داراي جهان‌بيني توحيدي هستند، نمود بيشتري دارد؛ زيرا مكاتب الهي، از آن جا كه جهان را داراي خالق حكيم، دانا و توانا مي‌دانند و تدبير جهان را بر اساس اراده حق تعالي توجيه مي‌كنند، آينده و فرجام بشريت را روشن ارزيابي كرده‌اند. به هر ميزاني که جوامع بشري از آموزه‌هاي ديني تأثير پذير بوده‌اند، در ميان آنان اميد به آينده رسوخ بيشتري داشته است. متفکر شهيد استاد مطهري رحمه الله عليه  در اين مورد که گسترش رويکرد دين گرايانه، جامعه را در نهايت به سمت پذيرش ايده حکومت عدل جهاني، نزديک‌تر خواهد نمود، مي نويسد: «در طول تاريخ گذشته و آينده، نبردهاى انسان تدريجاً بيشتر جنبه ايدئولوژيك پيدا كرده و مى‏كند و انسان تدريجاً از لحاظ ارزش‌هاى انسانى به مراحل كمال خود، يعنى به مرحله انسان ايده‏آل و جامعه ايده‏آل نزديك‌تر مى‏شود، تا آن‌جا كه در نهايت امر، حكومت عدالت، يعنى حكومت كامل ارزش‌هاى انسانى- كه در تعبيرات اسلامى از آن به حكومت مهدى عجل الله تعالي فرجه الشريف  تعبير شده است- مستقر خواهد شد و از حكومت نيروهاى باطل، حيوان مآبانه، خودخواهانه و خودگرايانه اثرى نخواهد بود».3 بنا‌براين اهميت و تأثيرگذاري آينده نگري و پيشگويي­‌هاي اديان بدان جهت است که برپايه آموزه‌هاي يقين‌آور وحياني و اخبار غيبي پيامبران الهي و كتب آسماني، از آينده گزارش مي‌دهد. مشترکات آينده نگري اديان ابراهيمي درآموزه­هاي اديان ابراهيمي، نقاط اشتراک مهمي وجود دارد که شالوده اصلي نگرش اين اديان بر اين وجوه مشترک، استوار است. با نگاه درون‌ديني به آموزه­هاي آينده‌نگر اديان ابراهيمي، مشاهده مي­شود که الگوي غالب بر پيشگويي فرجام شناسانه هرکدام از اين اديان بزرگ، پيش‌ بيني­جهاني‌شدن و غلبه بر ساير اديان است. اين آموزه مخصوصاً در آينده‌نگري­ ­اسلامي، بيش از ساير اديان، مورد تأکيد واقع شده است. مهم‌ترين اصول مشترک در آموزه­هاي ديني اديان ابراهيمي که به‌طور آشکار و پررنگ مشاهده مي‌شود، عبارت‌اند از: الف) اعتقاد به پيروزي حتمي حق بر باطل و حاکميت پاکان در آينده. ب) محوريت رهبر الهي وآسماني دراين تقابل(منجي موعود). ج) تأکيد بر ماهيت ديني نظام آينده (غلبه جهاني دين). اين محورها را، مي­توان جزء مهم‌ترين اصول مشترک ميان آينده نگري اديان ابراهيمي، به شمار آورد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1]. مطهري، مرتضي، مجموعه آثار، ج15، ص999. 2 . مطهري، مرتضي، تكامل اجتماعي انسان، ص352. 3 . مطهرى، مرتضي، مجموعه‏ آثار، ج‏24، ص 427. پدید آورنده: قنبرعلي صمدي(کارشناس و پژوهشگر مباحث مهدويت)


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 15 آذر 1393برچسب:, | 20:59 | نویسنده : سمانه |

هوااای جمکران...

هوای جمکران تو دل ما را هوایی کرد
دلم را گنبد فیروزه ای رنگی طلایی کرد

من از شب‌های کوه خضر زیباتر نخواهم دید
از آنجا هم حرم هم جمکران را میتوان بوسید

اگر چه مردم دنیا سراسر دوستت دارند
ولیکن اهل قم یک جور دیگر دوستت دارند

خدا را شکر بین شهر ما از تو نشان پیداست
کمی از پشت بام خانه ی ما، جمکران پیداست

اگر هر جای دنیایم دلم در یک خیابان است
همیشه نیمه شعبان دلم در چهار مردان است

خیابانی که دل سرمست یوسف میشود در آن
و با اصرار هی شربت تعارف میشود در آن

به پای دل به شوق دیدن دلدار خواهم رفت
پیاده از حرم با گریه تا گلزار خواهم رفت

حرم...گلزار، احساس صفا تا مروه را دارد
و بالای سرم یک کعبه ی زیبا خدا دارد

منه بیچاره دنبال تو هستم، چاره من چیست؟
تو هستی در میان ما ولی توفیق دیدن نیست

و می‌دانم مرا که دل به تو بستم تو میبینی
اگر چه اهل پایین شهر قم هستم تو میبینی

و می‌دانم که حتمأ سر به ما هم میزنی آقا
تو حتی سر به جشن بچه‌ها هم میزنی آقا

چه می‌شد باز کودک می‌شدم با شور دلتنگی
دوباره کوچه را تزئین کنم با کاغذ رنگی

و می‌خواند تو را حتی نگاه بچه‌ها آقا
برای کودکان چشم بر راهت بیا آقا


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:, | 1:13 | نویسنده : سمانه |

چند درجه منتظرید؟؟؟

معنای انتظار و چگونگی آن یکی از سوالات اساسی در زمان ما یعنی دوران  غیبت است و هر مسلمانی که منتظر تحقق وعده ی خداوند است که فرمود: و نرید ان نمن  علی الذین استضعفوا فی الارض…، باید بداند که چشم به راه چه باشد و چگونه انتظار  کشد!

برای دانستن این چراهای بنیادی به سراغ آثار استاد مطهری رفتیم تا از او  راه جوییم در این ظلمات!

بنگرید:

انواع انتظار فرج

 

انتطار فرج و آرزو و دل بستن به آینده دو گونه است : انتظارى كه سازنده و  نگهدارنده است ، تعهدآور است ، نیروآفرین و تحرك بخش است، به گونه اى است كه مى  تواند نوعى عبادت و حق پرستى شمرده شود؛ و انتظارى كه گناه است ، ویرانگر است،  اسارت بخش است، فلج كننده است و نوعى « اباحیگرى » باید محسوب گردد. 1

  مشخصات انتظار بزرگ

1- خوشبینى به آینده بشریت.

2- پیروزى نهایى صلاح و تقوا و صلح و عدالت و آزادى و صداقت بر زور و استكبار و  استعباد(2) و ظلم و اختناق و دجل (دجالگرى و فریب ).

3- حكومت جهانى واحد.

4- عمران تمام زمین در حدى كه نقطه خراب و آباد ناشده باقى نماند.

5- بلوغ بشریت به خردمندى كامل و پیروى از فكر و ایدئولوژى و آزادى از اسارت  شرایط طبیعى و اجتماعى و غرائز حیوانى .

مومنِ منتظر، انسانی پاک و تلاشگری است که با نیتی  الهی برای ساختن جهانی بسان مدینة النبی شب از روز نمی شناسد. او از خود شروع کرده  و به زمینی آباد می اندیشد. از خود آغاز نموده چون کلید فتح جهان را در فتح خویشتن  می داند.

6- حداكثر بهره گیرى از مواهب زمین .

7- برقرارى مساوات كامل میان انسانها در امر ثروت .

8- منتفى شدن كامل مفاسد اخلاقى از قبیل زنا، ربا، شرب خمر، خیانت ، دزدى ،  آدمكشى و غیره و خالى شدن روانها از عقده ها و كینه ها.

 

9- منتفى شدن جنگ و برقرارى صلح و صفا و محبت و تعاون .

10- سازگارى انسان و طبیعت . 3

بر اساس آنچه استاد فرمود، مومنِ منتظر، انسانی پاک و تلاشگری است که با نیتی  الهی برای ساختن جهانی بسان مدینة النبی شب از روز نمی شناسد. او از خود شروع کرده  و به زمینی آباد می اندیشد. از خود آغاز نموده چون کلید فتح جهان را در فتح خویشتن  می داند.

اکنون وقت آن است تا من و تو نیز خود را بر این سنگ، محک زنیم تا عیار  ایمان و انتظارمان هویدا شود تا بدانیم در خم کدامین کوی از این هفت خوان انسانیت  هستیم. شاید به خود آییم و بجنبیم در پی این آرمان.

__________________________

1- قیام و انقلاب مهدى (عج )، ص 15.

2- به معناى بندگى خواستن، كسى را بنده خود ساختن (فرهنگ عمید)

3- قیام و انقلاب مهدى (عج )، ص 51.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب:, | 17:43 | نویسنده : سمانه |

یاران

امام صادق(ع) در روایتی ویژگی‌ها و برنامه‌های  کسانی را که می‌خواهند از یاران امام زمان(عج) باشند، بیان کرده‌اند.

مصادف شدن سالروز شهادت امام صادق(ع) با روز  جمعه به عنوان سیدالایام و روزی که متعلق به امام عصر(عج) است بهانه ای است تا  مروری به مقوله انتظار و ظهور و ویژگی های یاران امام زمان(عج) داشته باشیم و  ببینیم رئیس مذهبمان در این باره چه فرمایشات و سفارشاتی بیان فرموده اند:
 
امام صادق(ع) فرمودند: «من سرّه ان یکون من  اصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق؛ هر کس خوشحال می‌شود و دوست  دارد که درشمارِ یاران حضرت مهدی(عج) باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن،  با ورع بودن، اخلاق کریمانه و بزرگوارانه داشتن».
 
ویژگی نخست: منتظر بودن
 
انتظار کشیدن ـ که از وظایف یاران امام مهدی(عج)  است ـ یک حالت و عمل قلبی و درونی‌ است که آثار و برکت‌های فراوان بیرونی هم دارد.  انسان منتظر، دائماً به در نگاه می‌کند. پیوسته در درون و باطن به عالم بالا نگاه  می‌کند که آقایش چه زمانی تشریف می‌آورد.
 
پس اوّلین اثر انتظار، این است که انسان را  دائماً به یاد منتظَر می‌اندازد؛ یعنی در حقیقت، انسان منتظِر، یک لحظه هم از یاد  آن حضرت غافل نیست.
 
دومین اثر، آماده شدن و مهیّا شدن برای آمدن  امام زمان(عج) است. شخصی از امام صادق(ع) می‌پرسد: متی الفرج؛ آقاجان! گشایش و فرج  شما اهل بیت(ع) چه زمانی است؟ امام فرمودند: «مالک و الفرج و انت ممن ترید  الدّنیا!؟؛ تو را به فرج چه کار در حالی که از کسانی هستی که دنیا را می‌خواهند و  دنیاطلبند؟! کسی می‌پرسد فرج چه زمانی است، که خود را برای آن ساخته و آماده کرده  است. تو فرج را برای آن می‌خواهی که دنیایت آباد شود! مشکلات اقتصادی و سیاسی برود!  تو خود آقا را نمی‌خواهی. آقا بیاید تا دنیایت را آباد کند. بنابراین پرسشت  بی‌جاست!»
 
پس مهم، آماده بودن برای ظهور است.
 
اثر سوم انتظار، لحظه شماریِ انسانِ منتظر برای  آمدن آن حضرت(عج) است. لحظه لحظه می‌گوید: خدا کند تو بیایی!. اصلاً آمدن حضرت(عج)  را در خواب می‌بیند. نه اینکه بگوید ـ نعوذبالله ـ آقا تا هزار سال دیگر هم ظهور  نمی‌کند.
 
ویژگی دوم: با ورع بودن
 
دومین ویژگی یاران امام زمان(عج) تهذیب نفس و  خودسازی است. در اسلام، یک منطقة ممنوعه داریم و یک منطقة قُرق. منطقة ممنوعه، گناه  است و منطقة قرق شده، مکروهات و شبهات.
 
دوری از گناه، تقوا و دوری از مکروهات و شبهات،  ورع نام دارد. اگر کسی بگوید: می‌روم و در مرز سرزمین گناه می‌ایستم و گناه نمی‌کنم  بداند که شیطان می‌آید و آرام به گناه هلش می‌دهد!
 
برای حفظ خودمان، باید یک سری مستحبّات را انجام  دهیم. مستحبّات، بازوی واجبات است و باید یک سری مکروهات را هم ترک کنیم. دوری از  مکروهات، به دوری از حرام و گناه کمک می‌کند.
 
پس امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر کس می‌خواهد از  یاران مهدی(عج) باشد، علاوه بر ترک گناه، باید از شبهات هم دوری کند؛ یعنی مواظب  باشد که هر چیزی که در آن شبهة عقلی وعرفی است (نه شبهة برخاسته از وسوسه!) مرتکب  نشود.»
 
ترک شبهات میان انسان و امام زمان(عج) سنخیّت و  تشابه به وجود می‌آورد. البتّه حضرت(ع) درجات و مقاماتش بی‌نهایت است و این یک درجه  از آنهاست. ایشان دریای تقوا و ورع هستند و اینها که ما گفتیم، یک قطره بود. باید  قطره شد، آنگاه به دریا پیوست!
 
نکتة جالب دیگری که از این قسمت از روایت  می‌توان استفاده کرد، این است که «اهل ورع، اهل کار وکوشش هستند، نه اهل خانه نشستن  و کاری با جامعه نداشتن!» زیرا می‌فرماید: «فلیعمل بالورع؛ یعنی اهل حرکتند، امّا  با ورع در میان مردم زندگی می‌کند. یاران حضرت(ع) ورع را پشت کفة ترازو و در محلّ  کار خود، همراه دارند.»
 
ویژگی سوم: داشتن محاسن  اخلاق
 
ویژگی سوم یاران امام زمان(عج) داشتن اخلاق  کریمانه است.این صفاتی که فطرت، به خوبی آنها شهادت می‌دهد و امامان معصوم(ع) از  آنها مدح و تمجید کرده‌اند، باید در وجود یار و یاور مهدی(عج) باشد. مانند سه صفتی  که در این روایت شریف آمده است.
 
امام صادق(ع) می‌فرمایند: «سرور خلق‌های نیک  وخوب، سه خصلت است؛ اهل انصاف بودن، مواسات با برادران دینی و همواره به یاد خدا  بودن.» پس سیّد و سرور اعمال، انصاف است. انسان باید در همه چیز اهل انصاف باشد؛ در  داوری میان دیگران، در گفتار، در معامله، در روبه‌رو شدن با مردم، در نگاه و در هر  جایی که بشر در آنجا به رعایت انصاف نیاز دارد.
 
همین صفت انصاف داشتن اگر در انسان به وجود آید،  ربط معنوی و روحی میان او و امام زمان(عج) برقرار می‌شود، داستان پیرمرد قفل ساز که  به سبب همین منصف بودن، خدمت امام زمان(عج) می‌رسید، معروف است.
 
دومین عملی را که آقای اعمال شمردند، مواسات با  برادران دینی است؛ یعنی به آنها در مسائل مالی کمک برساند و یاری کند. خیلی بد است  که در میان مسلمانان، شخصی ورشکست شود و کارش به زندان بکشد، امّا همة اطرافیان او  میلیون‌ها تومان پول داشته باشند! آیا با این وضع می‌شود توقّع داشت که از یاران  حضرت مهدی(عج) بود؟! حضرت می‌فرمایند: «این دوست من است، چرا گرفتاری او را حل  نکردید؟!» اولیای خدا در زندگی مواسات داشتند. امامان معصوم(ع) اهل مواسات  بودند.
 
سومین عمل برجسته، به یاد خدا بودن در همه حال  است. چه در خلوت و چه در جلوت؛ چه در میان مردم و چه دور از مردم؛ چه در بیداری و  چه در خواب! یاد قلبی و باطنی خدا را در همه حال داشته باشید.
 
با توجّه به این روایات، روشن می‌شود که یاران  حضرت مهدی(عج)، دارای چنان ویژگی‌ها و اوصاف برتر و کم‌نظیری هستند که به حق در این  مقام و موقعیّت قرار گرفته‌اند و بدین جهت نقش مهمّی در پیروزی آن قیام جهانی  خواهند داشت.

منبع : ویژگی منتظران ظهور در کلام امام صادق(ع) - پرتال پایگاه تخصصی تبیان مهدویت پرتال پایگاه تخصصی تبیان مهدویت


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب:, | 17:20 | نویسنده : سمانه |


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1398برچسب:, | 14:13 | نویسنده : سمانه |


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:, | 14:9 | نویسنده : سمانه |


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:, | 14:3 | نویسنده : سمانه |


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:, | 13:58 | نویسنده : سمانه |

غیبت وحیرت

او را چگونه بستایم که بزرگتر از ستایش است و درباره او چه بگویم که هرچه گویم نمى از یم و قطره‏اى از دریاى بى کران فضل و کمال او بیش نیست.

او است‏حجت‏بزرگ خدا، ولى اعظم پروردگار، نجات دهنده بشر، وارث تمام‏انبیا و اوصیا و جانشین همه پیامبران و امامان، خلف صالح، قائم به حق،مبین احکام دین، پروراننده عدل و داد، سمبل حق و حقیقت، تالى تلو قرآن،بقیه الله فى الارض، صاحب الزمان و خلیفه الرحمن. او است: منصور.. مویدبه تاییدات خداوند.. حجت.. نور.. فرقان.. صاحب امر..

پناهگاه امت.. انتقام گیرنده مظلومان..

پشتیبان محرومان.. برهان الهى.. سید و سرور همگان.. امیر امیران.. قاتل‏ستمگران.. نور چشم مستضعفان.. نابود کننده تمام بدعت‏ها، ضلالت‏ها،گمراهى‏هاو گمراهان و خلاصه او است احیا کننده میراث رسول خدا و معصومان علیهم‏صلوات الله. او پرچمدار حق است که هر که زیر لوایش قرار گرفت‏به کرانه‏نجات مى‏رسد و هر که از او دورى جست، در ظلمتکده گمراهى غرق خواهد شد.

مهدى طاووس اهل بهشت است و از سیماى درخشانش فروغ نور خدا بر آسمان وزمین مى‏تابد.. او همان کوکب درى و ستاره درخشان است که شرق و غرب جهان‏به او فروزان است.

امام رضا علیه السلام چنین مى‏ستایدش: «او شبیه من و شبیه حضرت موسى است.بر او جامه‏اى از نور پوشانده شده که از شعاع قدس الهى مى‏افروزد. اوخلقتى معتدل و میانه دارد و رنگى روشن و درخشان. خوى و منشش مانند رسول‏خدا است.»

وجود مبارکش رحمت است‏بر مومنان و صالحان و نقمت است‏برکافران و تبهکاران. خداوند بوسیله او مردگان را زنده و کوردلان را بینا وگمراهان را هدایت مى‏کند.

نقش امام زمان علیه السلام در دوران غیبت

شاید برخى چنین بیاندیشند که اکنون در دوران‏غیبت، امام زمان سلام الله علیه هیچ نقشى در هدایت مردم ندارد و هیچ‏استفاده‏اى از وجودش نیست و العیاذ بالله ولى این گمان باطلى است چراکه زمین بدون حجت هرگز نمى‏ماند «لولا الحجه لساخت الارض باهلها; پس بایدهمواره حجت‏خدا بر روى زمین و در میان مردم باشد.» ولى اکنون که امام‏ما غایب است چگونه از حضرتش بهره مى‏گیریم؟ این همان سوالى است که جابربن عبد الله انصارى از رسول خدا صلى الله علیه و آله کرد که: «هل‏ینتفع الشیعه بالقائم فى غیبته؟; آیا شیعیان در دوران غیبت از وجود قائم‏علیه السلام استفاده مى‏کنند؟»

حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمود:

«اى والذى بعثنى بالنبوه، انهم لینتفعون به، و یستضیئون بنور ولایته فى‏غیبته کانتفاع الناس بالشمس و ان جللها السحاب.;آرى به همان خدایى که‏مرا به پیامبرى مبعوث فرمود سوگند، که شیعیان از وجود او بهره و از نورولایتش در دوران غیبتش پرتو مى‏گیرند چنانکه مردم از آفتاب بهره مى‏برند هرچند پشت ابرها پنهان شده باشد.»

آرى! در دوران غیبتش، پیوسته منتظرقدومش هستیم. و براى رسیدنش و انتقام گرفتن از دشمنان الهى و دشمنانمان،لحظه شمارى مى‏کنیم. نمى‏شود خود در حالت انتظار بسر بریم و براى رسیدنش‏که هر لحظه ممکن است تشریف بیاورد خود را آماده نسازیم و به ولایتش‏مسلح نباشیم و به عدالتش عشق نورزیم و به اوامرش تمسک نجوئیم و از آنچه‏نزد او ناپسند است دورى نکنیم. گو اینکه او پیوسته در راه و مسجد وبازار و همه جا ممکن است‏حاضر شود و ما او را نشناسیم; پس باید کاملامواظب اخلاق و رفتار و کردار و منش و خوى خویش باشیم، نکند سرورمان از مابرنجد و قلب مبارکش از تیرگى دلهاى آکنده به گناهانمان، اندوهناک گردد.

پس حضرت مهدى موجود است و در هر حال مراقب اعمال ماست هر چند از دیدگان‏آلوده ما پنهان باشد.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 6 دی 1392برچسب:راز طول عمر امام علیه السلام, | 11:25 | نویسنده : سمانه |

شعر مرحوم محمد رضا آغاسی در وصف مهدی (عج)

با همه لحن خوش آوایی ام/در به در کوچه تنهایی ام

ای دو سه تا کوچه زما دور تر/نغمه تو از همه پر شور تر

کاش که این فاصله را کم کنی/محنت این قافله را کم کنی

کاش که همسایه میشدی/مایه آسایه ما میشدی

هر که به دیدار تو نایل شود/ یک شبه حلال مسائل شود

دوش مرا حال خوشی دست داد/سینه مارا عطشی دست داد

نان تو بردم لبم آتش گرفتنم/شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه جان من است/نامه تو خط امان من است

ای نگه ات  خواستگه آفتاب/بر من ظلمت زده یک شب بتاب

پرده  بر انداز از چشم ترم/تا بتوانم  به رخت بنگرم

ای نفست  یارو مدد کار ما/کی  و کجا وعده دیدار ما

خبر آمد خبری در راه است /سرخوش آن دل که ازآن آگاه است

شاید این جمعه بیاید شاید/ پرده ازچهره گشاید شاید



برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 6 دی 1392برچسب:, | 10:46 | نویسنده : سمانه |

باران احساس

 

اين «جزوه‏ها»ي درسي، پريشان‏تر از آنند كه مرا نظام شايسته‏اي بخشند. «جبر»، دلم را منقبض مي‏كند و«مثلثات‏»، دلم را به «دلتا» مي‏كشاند. سرم گيج مي‏رود و از زمين و زمان، «تو» را مي‏خواهم. «دانشگاه‏»، جز تو، همه چيزرا به من مي‏رساند و من، نمي‏دانم كه تو مي‏داني يا نه...؟ اگر بداني كه نظم تاريخ به هم مي‏خورد. معشوق، «نبايد» ازحال عاشق با خبر باشد، اين را استاد ادبياتمان مي‏گويد. ايشان، مرد بسيار محترمي است، اما فقط استاد ادبيات‏ماست. «استاد اخلاق اسلامي‏» ما، نمازش را اول وقت مي‏خواند، اما هزار هزار سؤال ناگفته‏ام را نمي‏داند.
پرسيدم: «كجاست؟» گفت: «نمي‏دانم‏». پرسيدم: «كيست؟» گفت: «نمي‏دانم‏».
پرسيدم: «هست؟» گفت: «البته‏»... و من، نپرسيدم، ستودم.
هواي اين ناحيه، باراني است، باران من!... كويرم و عطش، سينه‏ام را داغ عشق كوبيده است.
اين جزوه‏ها، پريشان‏تر از آنند كه مرا نظام شايسته‏اي بخشند... «بينش اسلامي‏» من، كمترين ضريب را دارد. براي‏دانشكده «دوست داشتن‏»، «پيش دانشگاهي‏»، «معرفت‏» لازم است. دست كم، «پنج‏» واحد... اينكه جور نمي‏شود؟... باشد،چه چيز ما جور مي‏شود كه اين يكي نمي‏شود؟ هر وقت جور شد كه ببينمت، اين نيز جور خواهد شد.
باور كن!... همين كه دور باشي، بهتر است. به حضرتت كه دوست دارم هرگز از حالم خبر نشوي. دلت مي‏گيرد. اين‏قلمهاي شكسته چه كرده‏اند، جز به «زاويه فراموشي‏» كشاندن تو؟...
سرم گيج مي‏رود و خانم جان، مدام فكر مي‏كند كه هذيان مي‏گويم. مي‏گويد: «عاشق شده؟... درمون عاشق، زندگيه...» اولش را درست مي‏گويد و آخرش را اشتباه، مثل تصور اول حال من از تو. «سرداب‏» چه مي‏فهمد كه «نيمه‏شعبان‏» خودش يك ماه است. «ليلة القدر»، هر سال، در يك شب، ظهور مي‏كند. ماه، فقط سي روز نيست. بهار، اولين‏فصلي است كه ماههايش سي و يك روز مي‏شود. اين يك روز، مال تو... جمعه كه قابل تو را ندارد! جمعه، تنها روزهفته است كه تنها يك «نقطه‏» دارد. تو، در همان نقطه‏اي، كه جمعه دارد. خوانايي آن، به همان نقطه است كه گاهي‏هويتش را تغيير مي‏دهد و مي‏شود «خال هاشمي‏» تو...
خفاش، هيچ وقت تفسير درستي از خورشيد به دست نمي‏دهد... مشكل، سواد نيست. دانشكده، يك راه عاشق شدن‏را مي‏گويد; هفتاد و يك راه ديگرش، در خاطر نينوايي توست.
شعبان، تولد تو را مي‏شناسد... و من نيز... كه تو را نمي‏شناسم.
اين جزوه‏ها... اين جزوه‏ها...
سرم گيج مي‏رود، تو مي‏آيي... چشمهايم باراني‏اند و دلم، خشك است. «باران‏» من! «احسان‏» كن!
 
مركز جهاني حضرت ولي عصر (عج)
 

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 22:21 | نویسنده : سمانه |

بوی یار

 

اين بچه‏ها معماگونه هستند در عين گريستن مي‏خندند و در عين خنديدن مي‏گريند. دل دريايي‏شان مطمئن و آرام است اما در عين حال امواج بيقراري‏شان بيتابانه خود را به ساحل بلند سينه‏هاي ستبرشان مي‏كوبد. اينان ذخيره‏هاي خداوند براي عصر آخرالزمان هستند برگزيدگاني كه تاريخ، هزاران سال در انتظار قدومشان بوده است.
عصاره امتهاي پيشين همانان كه «فسوف ياتي الله بقومم يحبهم و يحبونه اذلة علي المؤمنين و اعزة علي الكافرين يجاهدون في سبيل‏الله و لا يخافون لومة لائم‏»...
چه روزگار شگفتي، تاريخ آينده كره ارض بارور حوادثي بس شگفت است‏حوادثي كه مجد و عظمت جهانگير اسلام را در پي خواهد داشت و اين همه را تنها كسي درمي‏يابد كه منتظر است و بوي يار را از فاصله‏اي نه چندان دور مي‏شنود و هر لحظه انتظار مي‏كشد تا صداي «اناالمهدي‏» از جانب قبله بلند شود و او را به سوي خويش فراخواند.
راهيان كربلا را بنگر، آنان خوب دريافته‏اند كه زندگي به خون وابسته است و پيكر تاريخ، بي‏خون خدا، ثارالله، مرده‏اي بيش نيست و سر مبارك امام شهيد برفراز ني رمزي است‏بين خدا و عشاق يعني كه اين است‏بهاي ديدار. به يادآر فرموده صاحب‏الزمان را كه ما را به اعمالي فراخوانده‏اند كه به محبتشان نزديك‏تر است: «فليعمل كل امرء منكم ما تقرب من محبتنا» و براستي مگر محبت آنان در چيست؟ در محبت‏حسين. محب حسين محبوب خداست و كدام راه از اين نزديكتر!؟
بشنو، زبان حال آنان را بشنو: حسينا! اماما! هرچند ما عاشورائيان قرن پانزدهم هجري قمري كربلا نبوديم تا به نداي هل من ناصر تو پاسخ گوييم و حق را ياري كنيم; اما حسينا ما مي‏دانيم كه تاريخ بر محور تو و عاشورا و كربلايت مي‏گردد و زمان از آن مي‏گذرد تا ياران تو را از صلب پدران و رحم مادرانشان بيرون كشد و همه آنان را در زير علم خونخواهي تو گردآورد و آنان را وارث زمين گرداند و اينچنين همه تاريخ روزي بيش نيست و آن روز روز عاشوراست.
 (سید مرتضی آوینی)
مركز جهاني حضرت ولي عصر (عج)

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 22:12 | نویسنده : سمانه |

وقت است که باز آیی...

 
 ثانيه ها در تپش اند ، التهابي مهيج و شوقي شيرين در پيكر كوچكشان مي جوشد . در گذر از لحظه ها كند مي لغزند وشتاب هميشه را ندارند.
تعدادشان به عدد منتظران زميني و آسماني است ، هر كدام در سينه اي مي تپند و شرار شوق را در فضا مي افشانند.
گرماي جانبخشي است . از لحظه هبوط آدم تا همين لحظه ، همه در اين انتظار جان داده اند. غرش غمگين ابرها و شتاب شورانگيز قطره ها در رسيدن به خاك ، گردش خستگي ناپذير و بي تأمل افلاك ، ذره ذره عطرهايي كه هر صبح، شور و شعف را به سينه ها مي ريزند، شاخه هايي كه هر بهار از دل ساقه ها مي رويند و.... همه به اين شوق ،شوريده و حيران ، زمان را سپري مي كنند .
چه جانكاه است ، نيايش ملكوت و دعاي ناسوت ، چه دير به ثمر مي نشيند . بارالها!
نغمه ها در گلوها مي ميرند و ناله ها در سينه ها به سردي مي گرايند . روح عاصي انسان در يأسي مرگبار ، دست و پا مي زند. كام تشنه كودكان يتيم مي سوزد . سايه هاي عدالت ، گمگشته هاي هزار ساله آنهايند.
بشر در حصار سيمان و آهن و دود ، با سرعتي ديوانه وار ، سرگشته مي چرخد . چه مي خواهد؟ در پي كدام پناه ، واله و سرگشته زمان را سپري مي كند ؟ آنقدر در روزمرگي مدفون است كه ماوراي ماده برايش افسانه جلوه مي نمايد.
وجودي كه ريشه و اساس هستي اش را در ملكوت اعلي بجا گذاشته است و اين لباس پوسيده و بي مقدار را چند روزي به عاريت گرفته تا روح خود را براي لقاي دوست ، جلا دهد ، چه غافل و بي خيال در بيغوله ماديات و در لايه هاي متعفن شهوات جا خوش كرده است .
ولي ....
فصل بيداري فرا رسيده است . ماده پرستان و مادي گرايان در تلاشي نه چندان موفق ، چند قرن جولان داده و ذهن نسيان پذير بشري را در هاله ايدئولوژي به ظاهر عقلاني خويش به خوابي ابدي (به خيال خويش ) فرو برده اند.
اما خيزشهاي فكري و انقلابي در دهه هاي انتهايي قرن بيستم و بيداري عمومي آغاز قرن بيست و يكم ،افق ديگري را فراروي بشر گشوده است.
جهان تشنه معنويت ، خسته از شهوات و شهوت پرستي در پي آفتابي به بلنداي ابديت است تا روح زنگار بسته اش را ،‌در نور پاكش صيقل دهد.
مركز جهاني حضرت ولي عصر (عج)

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 22:8 | نویسنده : سمانه |

دیوار انتظار

 

 

تو را در وزش هر نسيم حس مي‌كنم. چهره نوراني‌ات آذرخشي‌ست كه روشنايي را بر چهره زمين حك مي‌كند. اي مولاي من! زير سايه‌هاي كاج، تكيه به ديوار، بياد تو مي‌نويسم. خوب كه نگاه مي‌كنم همه جا از شميم حضور تو لبريز است. سال‌هاست شب‌هاي مهتابي‌ام را با ياد تو به صبح گره مي‌زنم و شانه‌هاي خسته‌ام را به انتظار تكيه مي‌دهم... راستي، آقاي من! كي مي‌آيي؟
مركز جهانی حضرت ولى عصر (عج)

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 21:49 | نویسنده : سمانه |

«اللــــــــــــــهم عجـــــــــل لولــــیــــــــــک الفــــــــ

رسیـده‌ام به چه جایی... کسی چـه می‌دانــد

رفـیــق گـریـه کجایی؟ کـسی چـه می‌دانــد

 

میـانِ مـایی و با مـا غـریبـه‌ای ...افسـوس

چه غـفـلـتی! چه بلایی! کسی چه می‌دانـد

 

تـمـامِ روز و شـَبَـت را همـیشه تنهایی

«اسیرِ ثانیه‌هایی» کسی چه می‌دانـد

 

بـرای مـردم شهـری کـه با تو بد کردند

چگونه گـرمِ دعایی؟ کسی چه می‌دانـد

 

تـو خـود بـرای ظـهـورت مـصـمـّـمی اما

نـمی ‌شـود که بیـایی کسی چه می‌دانـد

 

کـسی اگر چه نداند، خدا که می‌دانـد

فـقط مُعَـطَـلِ مایی کسی چه می‌دانـد

 

اگـر صحـابـه نباشد فـرج که زوری نیست

تو جمعه جمعه می‌آیی! کسی چه می‌دانـد


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, | 21:47 | نویسنده : سمانه |

حضرت علی(ع)می فرماید:«پرچم او (حضرت مهدی«عج»)مخمل مشکی چهار گوش کرک داری
است که درازای آن کمی بیشتر از پهنای آن است .از روزی که رسول اکرم وفات کرده این پرچم باز
نشده و بازنخواهد شد تا روزی  که مهــــــ ـــــــدی ظهور کند»
««به امید ظهور مهدی صــــ ـــلـــــوات»»

برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, | 21:44 | نویسنده : سمانه |

اللّهــــــــم عجــــــّل لولـیـّــــــــــــــک الفـــــــــــ ـــــــــرج

رو به گندمزارها می آيی ای مولای گندمگون
آيۀ صلحند چشمان شما «والتين والزيتون»


اَبرُوانت خط نستعليق خطاطی زبردستند
آخرين بيت از غزل‌هايی خيال انگيز و يکدستند

 


بيتِ آخر حالتش اين است، غافلگير خواهد کرد
ناز دارد می رسد هرچند گاهی دير خواهد کرد


نرگس اينجا غرق در ترکيب خالت با لب است امشب
«آن شب قدری که گويند اهل خلوت امشب است »، امشب


دارد از بالا محمد هم خودش را در تو مي‌جويد
می زند بر شانه‌های  حيدر و با شوق مي‌گويد:


مثل زهرا مي‌شود از دور چشمش را که مي‌بندد
خوب با دقت نگاهش کن علی ! مثل تو مي‌خندد


بی محمد مانده يثرب تا تو شب با ماه تنهايی
بی علی مانديم تا تو بازهم با چاه تنهايی


لحظه‌ها را بی تماشايت نگو باور کنم مولا!
«من نه آن رندم که ترک ساقی و ساغر کنم» مولا!


تا کی اينجا قصۀ خورشيد پنهان را بخوانم من
«يوسف گمگشته باز آيد به کنعان» را بخوانم من


با ستاره منتظر می مانم آری صبح نزديک است
آه بيدارانِ اين شب زنده داری! صبح نزديک است


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, | 21:1 | نویسنده : سمانه |

نشانه های ظهور امام زمان (عج)

وقت ظهور آن حضرت معلوم نیست ، و حتی مطابق روایات کسانی که وقت ظهور را تعیین کنند، دروغگو شمرده شده اند.
ولی نشانه هایی به عنوان علائم در روایات بسیار آمده که مربوط به مدت اندکی قبل از ظهور و مربوط به آستانه و آغاز ظهور است ، این نشانه ها بسیار زیادند که معروفترین و جامعترین آنها این است که هرج و مرج در همه چیز دنیا مشهود می گردد.

سراسر جهان پر از ظلم و جور و فساد گردد.

انواع علایم ظهور

علائم ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ به سه دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: علائمی كه مخصوص به خود آن حضرت هستند. كه هر وقت، بر خود حضرت ظاهر شوند حضرت متوجه قیام خود شده و ظهور می فرمایند، مثل بیرون آمدن شمشیر حضرت از غلاف باز شدن پرچم و علائم دیگر.

دسته دوم: ق


دسته سوم: علائم غیر حتمی، هستند كه نشان از نزدیكی ظهور حضرت بوده و رخ دادن آنها حتمی نیست یعنی این احتمال وجود دارد كه ظهور بدون این علائم تحقق یابد و در روایات و احادیث معصومین(علیهم السلام) به آنها اشاره شده است

علائم حتمی ظهور

علائم حتمی، علائمی هستند كه پیش از ظهور حتما اتفاق خواهند افتاد. با ظهور این علائم، مردم متوجه نزدیك شدن، و به پایان رسیدن شب سیه و ظلمانی می شوند و پس از آن حضرت ظهور می فرمایند و جهان را با عدالت و حكومت خود، از ظلمها و بدیها می رهانند.
در اینجا به تبیین برخی از علائم حتمی ظهور می پردازیم :


1.دجّال:

دجال شخصی است كه در برخی روایات توصیفاتی برای او ذكر شده است مانند دجال مردی چاق،‌سرخ ‌رو، موی سر مجعّد، چشم راست او اعور، چشم او مانند دانه انگوری است كه بر روی آب قرار دارد

محل خروج دجال است كه در روایات مكآنهای مختلفی برایش نقل شده است از جمله اصفهان، خراسان، سجستان و همچنین سرنوشت دجال كه عاقبت به دست چه كسی به هلاكت می‌رسد كه در این باره روایات دو دیدگاه را مطرح می‌كنند بعضی قائلند كه به دست حضرت عیسی و بعضی به دست حضرت مهدی (عج) جهت اختصار ما در پی ذكر روایات نیستیم.


2. سفیانی:

در خصوص سفیانی دو دسته روایت داریم:
دسته اول اینكه: پیش از ظهور حضرت حجت (عج) مردی از نسل ابوسفیان خروج می كند كه مردی است ظاهرالصلاح و به ذكر خدا مشغول ولی پلید و فریبكار است و دولت عباسی را برای همیشه منقرض می كند و شیعیان زیادی را به قتل می رساند و از ظهور آن حضرت اطلاع می یابد لشگری برای كشتن آن حضرت می فرستد كه در بیابان بین مكه و مدینه در زمین فرو می روند.
دسته دوم: اینكه سفیانی جنبه توصیفی داشته باشد نه شخصی یعنی در مقابل هر مرد انقلابی و مصلح راستین یك (یا چند) سفیانی قد علم خواهند كرد.

3-سید حسنی

بر اساس احادیث و روایات، خروج سید حسنی، ‌از نشانه‌های ظهور حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ است.
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمودند: سید حسنی جوانی خوش سیماست كه از سرزمین دیلم و قزوین برای نصرت و یاری آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ قیام می‌نماید و با بانگی رسا و بیانی شیوا فریاد بر می‌آورد كه به یاری آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ برسید و از شما طلب یاری می‌كند. مردان از طالقان كه شوق شدید به جهاد دارند به او پاسخ مثبت می‌دهند

سید حسنی، پس از دوران طولانی، زمام امور مناطقی را به دست می‌گیرد و اندكی پیش از ظهور به سوی عراق وكوفه می‌رود و از دیلم و قزوین تا كوفه زمین را از لوث وجود ظالمان پاك می‌كند و سرانجام كوفه را محل اقامت خویش قرار می‌دهد؛ مدتی در كوفه اقامت می‌نمایند و سپس «خبر ظهور مهدی (عج) به ایشان می‌رسد، سید با یارانش به محضر حضرت مشرف می‌شوند و از آن حضرت مطالبه دلایل امامت و موارث انبیاء را می‌نماید.

4-قیام سید خراسانی

قیام سید خراسانی یكی از علائم و نشانه های ظهور مهدی موعود (عج) معرفی شده است و روایات زیادی در این زمینه نظیر روایت ذیل وجود دارد «خروج خراسانی،‌سفیانی و یمانی در یك سال و یك ماه و یك روز است.» و در برخی از روایات خراسانی و سفیانی به دو اسب مسابقه تشبیه شده اند كه خراسانی از مشرق و سفیانی از مغرب به طرف كوفه در حركت اند در مجموع از روایات چنین استفاده می شود كه قیام سید خراسانی از مشرق زمین آغاز و به سوی عراق به پیش می رود

در مورد صفات جسمانی سید خراسانی نیز برداشتهای متفاوت و گوناگون وجود دارد مثلاً از كلمه «فتی» كه در روایات مربوط به سید خراسانی یا حسنی ذكر شده است بعضی جوانی سنی را فهمیده و در نتیجه می گویند سید خراسانی هنگام قیامش، جوان است در حالی كه برخی دیگر جوان مردی را معنی مناسب برای آن می دانند و می گویند جوان مردی یكی از ویژگی های سید خراسانی است نه اینكه سید خراسانی هنگام قیام در سنین جوانی قرار داشته باشدیكی دیگر از صفات جسمانی سید خراسانی داشتن خال بر گونه و یا دست راست است و در تفسیر آن نیز احتمالات مختلف وجود دارد كه آیا به معنی خال معروف است و یا اینكه از ماده خلل و به معنی آسیب دیدگی و نقص است.

علائم غیر حتمی

علایم غیرحتمی، با ظهور ارتباط استلزامی ندارند، زیرا ممكن است برخی از آنها اصلا واقع نشود ولی ظهور تحقق یابد. و احتمال دارد برخی از نشانه‌ها حادث شود ولی ظهور توأم و همزمان با آنها شكل نگیرد و بدین بیان كه: این نشانه‌ها، بیانگر ظرف تحقق ظهور باشند، مانند اینكه گفته شود: نامه رسان هنگامی می‌آید كه هوا صاف باشد. منظور این است كه نامه رسان در زمان نامساعد بودن هوا نخواهد آمد، نه این كه هر وقت هوا صاف بود او می‌آید. در باب علایم ظهور نیز مراد این است كه حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ در غیر این اوضاع ظهور نخواهد فرمود، نه این كه هر وقت این اوضاع پدیدار شد،‌ حضرتش باید ظهور كند. از مباحث یاد شده بر می‌آید كه فساد و... شرط ظهور نبوده بلكه نشانه‌های ظهور هستند.

از جمله علائم غیر حتمی ظهور، گسترش و فراگیر شدن فساد می باشد.
- یكی دیگر از علائمی كه در روایات به آن اشاره و تاكید شده است، تعطیلی امر به معروف و نهی از منكر در جهان و خصوصاً در بین مسلمین می باشد

- علامت دیگر كه به عنوان علامت آخر الزمان در روایات وارد شده است، ترویج ربا خواری می باشد.

- علامت دیگر، قطع رحم می باشد. در حدیث شریفی از پیامبر وارد شده است كه «در آخر الزمان قطع رحم شایع گردیده و مردم به خاطر طعام دادن بر هم منّت گذارند، آنگاه كه بزرگترها بر كوچكترها محبت نكنند و حیای كوچكترها بسیار كم شود.»


- یكی دیگر از علائم این است كه پدران فرائض مذهبی و دینی را به فرزندان خود یاد ندهند و به فكر یادگیری فرائض الهی و مسائل دینی از ناحیه فرزندان خود نباشند. و در روایت آمده است كه پدران به این قانع هستند كه فرزندان آنها متاع ناچیزی از دنیا بدست آورند.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, | 11:35 | نویسنده : سمانه |

 

 

(در روایات آمده که ولی عصر(عج) زمانی ظهور می‌کند که زمین پر از ستم شود، اما معنای این روایت‌ها چنین نیست که پر شدن جهان از ظلم و ستم، علت ظهور است، بلکه می‌فرماید: هنگام ظهور وضع جهان چنین خواهد بود.)

راز ۳۱۳ و نقش آن در تحقق ظهور

-آیا امام زمان(عج) هنگامی که ۳۱۳ یار داشته باشد ظهور می‌کند؟

در روایتی جناب عبدالعظیم حسنی از امام جواد (ع) نقل می‌فرمایند: «۳۱۳ نفر از اصحاب امام مهدی(عج) به تعداد اهل بدر، از طرف زمین به سوی حضرت می‌آیند و اطرافش جمع می‌شوند... وقتی این عده از اهل اخلاص جمع شوند، خداوند امرش را آشکار می‌کند».

برخی براساس این روایت معتقدند: اگر امام زمان(عج) فقط ۳۱۳ یار مخلص داشته باشد، ظهور می‌کند، اما حقیقت آن است که تکمیل شدن این تعداد یار برای امام مهدی(عج) تنها شرط و علت تامه برای ظهور نیست، بلکه یکی از شرایط ظهور، وجود یاران است.ظهور امام مهدی(عج) شرایط دیگری مانند آمادگی و استقبال جهانی نیز دارد بنابراین زمینه ظهور و حکومت جهانی فقط وجودیاران نیست.                                       


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, | 11:18 | نویسنده : سمانه |

                                 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, | 11:4 | نویسنده : سمانه |

امام صادق (ع):«المنتظر للثانی عشر کالشاهر سیفه بین یدی رسول الله یذب عنه».

کسی که منتظر امام دوازدهم باشد مانند کسی است که با شمشیر برهنه اش در رکاب رسول خدا (ص)جهاد کند.

 

امام صادق (ع):«من سر ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع ومحاسن الاخلاق وهو منتظر».

هر کس دوست دارد از اصحاب قائم باشد،منتظر بماند وتقوا پیشه کند وبه محاسن اخلاق پای بند باشد ودرهمان حال انتظار کشد.

 

رسول خدا (ص):«یخرج ناس من المشرق فیوطئون للمهدی »

در آخر الزمان مردمی از مشرق زمین (ایران)،زمینه حکومت مهدی را آماده می کنند.

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, | 8:52 | نویسنده : سمانه |

حدیث ها

1-رسول خدا (ص)ک:(وددت ان اموت حتی ادرک زمان المهدی) 

دوست دارم نمیرم تا زمان مهدی را درک کنم.       

 

امام صادق (ع):«المنتظرللثانی عشر کالشاهر سیفه بین یدی رسول الله یذب عنه»

کسی که منتظر امام دوازدهم باشد مانند کسی است که باشمشیر برهنه اش در رکاب رسول خدا(ص)جهاد کند.

 

امام صادق(ع):«من سر ان یکون من اصحاب قائم فلینتظر ولیعمل بالورع ومحاسن الاخلاق وهو منتظر»

هر کس دوست دارد از اصحاب قائم باشد وتقوا پیشه کندوبه محاسن اخلاق پای بند باشد در همان حال انتظار کشد.

 

رسول خدا (ص):« یخرج ناس من المشرق فیوطئون للمهدی»

در آخر الزمان مردمی از مشرق زمین (ایران)،زمینه حکومت مهدی را آماده می کنند.

 

رسول خدا(ص):«یرضی فی خلافته اهل الارض واهل السماءوالطیر فی الجو»

در زمان حکومت مهدی (عج) اهل زمین و آسمان حتی پرندگان در هوا خشنود هستند.

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 9:34 | نویسنده : سمانه |

سلام

سلام به شما دوست خوبی که به وبلاگ من سر زدی این وبلاگ واسه آقاست شماهم منو ازنظرات خوبتون بی نصیب نذارین!خوش اومدین.لبخند


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 5 دی 1398برچسب:, | 14:48 | نویسنده : سمانه |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By SlideTheme :.